lunes, 26 de junio de 2023

ELADI HOMS I CONTRATEMPS



Feia molt de temps que no escrivia res al blog i molt menys en català, diria que és la primera vegada que ho faig, però em sembla que val la pena expressar-me amb la meva llengua, tenint en compte que l'entrada se centra en una figura cabdal de l'ensenyament a Catalunya. Per millor anar per feina.

El cas és que aquest curs vaig començar a treballar en una escola del meu poble com integrador social i en aquells moments que ja tenia enllestida la meva feina, vaig començar a treballar en un projecte perquè l'alumnat conegués la figura d'Eladi Homs d'una manera diferent.

Fa un temps vaig adquirir per la meva filla el joc "Contratiempos" de l'editorial GDM i em va semblar un bon fil conductor per crear una història en què tots els alumnes fossin part de l'Agència Temporal d'Ensenyament que protegeix la cultura i els corrents d'aprenentatge més innovadores, especialment d'un grup rival, els Absolutistes, que volen esborrar del temps tota teoria d'aprenentatge que no sigui la més arcaica de totes - la lletra amb sang entra -.



Així que em vaig posar a rebuscar per Internet, cercant informació, fotografies, activitats que adaptava i tot el que podia per, arribat el dia, fer l'activitat a l'aula.

Un dels llocs on vaig treure més informació va ser del llibre "Eladi Homs i Oller" de l'Esperança Amill i tot va ser posar-hi fil a l'agulla.

Em sembla que el resultat ha estat prou bo, tenint en compte que és la meva primera vegada que faig una cosa semblant. Espero que us agradi i en pugueu treure profit, sigui fent-la a l'aula o com idea per crear els vostres propis viatges temporals per protegir l'educació pública tal com la coneixem ara.
L'activitat va ser molt entretinguda, però no va ser fàcil dur-la a terme, ja que la vaig realitzar en els darrers dies del curs a 29 °C dins l'aula i amb un alumnat de 5è de primària força esgotat, així i tot, molts dels alumnes em van dir que s'ho van passar molt bé, especialment llegint coses del passat de Valls i de les escoles que hi van haver-hi. Aquesta primera experiència no em va desagradar gens i espero poder repetir-la en un futur, realitzant les correccions necessàries a l'activitat, com ara el temps que els hi donava per superar les proves i el nombre de participants, que de ser possible, intentaria que fos més reduït, ja que eren 25 alumnes. Em sembla que la mesura justa seria la meitat 12-13.

Espero que us agradi. Aquest és l'enllaç de l'activitat:


Fins a la propera entrada i recordeu que els metges recomanen jugar sempre una mica durant el dia, és la recepta per sentir-se jove eternament.







No hay comentarios:

Publicar un comentario